2017. aug 29.

Kell ennél több?

írta: HÁZ
Kell ennél több?

Szerző: gazt.evő

Vége a nyárnak, elmúlt a fesztiválszezon. Hurrá? Hát én örülök neki, de megszállott karácsony-imádó vagyok, nézzétek el. Visszatérve a mezítlábas éjszakákra, a minap eszembe jutott, hogy a magyar borok méltó feltörekvését követően, virágkorát éli a „kézműves sör” is. Őstermelőként ilyenkor mindig beugrik egy jó ötlet, olyan 13 percig lelkes is vagyok, de aztán rájövök, hogy a „házi, kézműves cukkini” nem hasítana olyan nagyot a fesztiválsátor mellett. Pedig de jó lenne! Abból is lehet sört szürcsölni és habot készíteni.

Nekem egy esélyem van. Ha leírom, hogy a termékem bio. Tényleg az. Még az engedélyezett bioszereket sem használom, bár idén megtanultam, hogy ezt a durcit csak a kezdő őstermelő követheti el, mert a földibolha felzabált mindent. Szóval bio. Olyan jó látni, hogy mennyi ember és család gondolkodik ebben. Ők nem termelnek, mert nincs idejük, kedvük. Mindegy is az ok. Személyesen viszem a bio-t házhoz, amikor csak lehetőségem van rá, nevelek vagy oktatok is egy kicsit. Mindig van valami a kosárban ami új, idegen. Ha a pillanat engedi, igyekszem rábeszélni a vevőket, hogy próbáljon meg idén ültetni valamit. Csak egy paradicsomot, vagy paprikát. Vagy csak fűszert. Nem gondoltam, hogy ennyire befogadóak lesznek. Egyre többen keresnek meg emiatt. Nem bánnám, ha Bálint gazda után szabadon én lennék a vasi üdvöske és házról házra járva oktatnék.

gazt_evo.jpg

Kép forrása

Sokat gondolkodtam, hogyan lehetne népszerűsíteni az otthoni termesztést. Nem illegális zöldre gondolok, hanem néhány zöldségfélére. Egyelőre nem jutottam egyről kettőre, mert annyira szerteágazóak a kifogások, hogy először azokat kellene kategorizálnom. Mindenesetre bevetek mindent. Oktatom az ovisokat, az agyára megyek a haveroknak, blogot írok, facebookozok és még az instára is beregisztráltam. A legnagyobb eredményem eddig az, hogy megkeresnek, és a véleményemet kérik. Igaz a minap egy kedves barátnőm eldicsekedett vele, hogy mekkora már az avokádója, amit a gyerekkel ültetett. Akkor is lelkes maradt, amikor közöltem vele, hogy az egy dinnye lesz. Valószínű véletlenül a földbe keveredett egy mag, megelőzve az őshonosnak nem mondható avokádót kibújt. Most egy cserépben nevelődnek, mintha csak rasszok keverednének. A dinnye már szép nagy, az avokádó pedig zavartalanul tör felfelé. A barátnőm pedig a gyerekkel minden nap csodájára járnak. Kell ennél több?

Szólj hozzá

blog sör konyha fesztivál reform facebook étel bor nyár bio zöldség egészséges Vas megye gazt.evő gaztevő gazt-evő