max5csomag
A magyar posta megtalálta a megoldást arra, hogy mi a teendő ha valami rosszul működik! Méghozzá a legegyszerűbb választ: Korlátozni kell a szolgáltatás hozzáférhetőségét. Ez senkinek sem lehet idegen, a szerencsésebbek csak a történelemórákon vagy nagyszülőktől hallottak a jegyrendszerről, amikor mindenki örült ha egyáltalán tudott valamit venni a jegyekért, a nem annyira szerencsések átélték.
És mennyire igazuk van! Tulajdonképpen a posta ezzel a döntéssel példaként szolgálhatna az összes többi nagy állami cégnek! Például a távhő lekapcsolhatná a hőszolgáltatást télen mert az extra nagy terhet jelent az év többi részéhez képest, helyette mondjuk fűthetnének nyáron és az éves átlag meg így is teljesíthető lenne.
Akár az egészségügy is kijelenthetné, hogy megterhelő nekik a sok tüdőbeteg. A tüdőbetegek amúgy is maguk tehetnek erről, mert olyan környezetben élnek ahol magas a szállópor, sokat cigiznek stb. Ez pedig extra nehézséget jelent az egészségügy számára, így közülük csak havi öt embert kezelnének.
A MÁV például évek óta űzi ezt és "senkit sem" zavar. A Budapest-Ceglédi vonalon például ezt úgy csinálják, hogy folyamatosan ugyanannyi vonat közlekedik a reggeli csúcsban amikor az ingázók mennek be, a délutáni csúcsban amikor mennek haza vagy éppen a nap közepén amikor senki sem használja. Kit érdekel, hogy 6 vagonban nyomorognak az emberek vagy 8 vagonban esetleg le is tudnak ülni és kipihenten nem idegesen érnének be dolgozni. Vagy éppen az, hogy mindig csak 5 percet késik a vonat, ha már elérte a 11 percet akkor ez átáll 10-re.
Ugyanis lehet, hogy eleinte háborognak az emberek, de ha elégszer mondják nekik, hogy örüljenek, hogy egyáltalán van szolgáltatás akkor egy idő után elég lesz nekik az is, hogy egyáltalán van szolgáltatás.
Jó lenne, ha ebbe, pontosabban az ilyenekbe nem törődnénk bele, hanem addig küldenénk a panaszleveleket amíg érdemi változás nem történik.
Ne maradj le semmiről! Kövesd blogunkat és Facebook-oldalunkat (ITT), hogy mindig lásd, mit gondolunk a világról!